Blended leren en hybride leren – Barend legt uit

De wereld van onderwijs zit bomvol lastige concepten. Denk aan blended learning, synchroon en asynchroon leren of constructive alignment: onderwijsconcepten waar je als docent flink het hoofd over kan breken. In de animatieserie ‘Barend legt uit’ legt auteur Barend Last daarom lastige onderwijsconcepten, makkelijk uit. Dit keer: Het verschil tussen blended leren en hybride leren.

Blended en hybride

Er bestaat verwarring over het verschil tussen blended leren en hybride leren. Hierdoor worden ze soms door elkaar gebruikt, zelfs in de wetenschap. De gevolgen van beide concepten op het onderwijs zijn echter dermate verschillend, dat het verstandig is om het verschil helder te duiden.

Totstandkoming

De serie “Barend Legt Uit” is tot stand gekomen in een samenwerking tussen Barend Last, Boom Uitgevers Amsterdam en Vernieuwenderwijs.

image_pdfDownload artikel

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *