In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur van Suriname ondersteunen we 2022 – 2025 het land bij de doorontwikkeling van het curriculum en het didactische professionaliseren van de leraren. Meer specifiek begeleiden we het formuleren nieuwe landelijke eindtermen van het Algemeen Vormend Onderwijs (Havo en Vwo) en het verscherpen van de kwalificatiedossiers van het Mbo (E, O en DS). Daarnaast ondersteunen we bij het verstevigen van docenten hun didactisch tact.
Onze ondersteuning bieden we op basis van een op maat gemaakt leergang curriculumontwerp, waarbij we een kerngroep van leraren begeleiden middels online bijeenkomsten, video’s, werkopdrachten en door regelmatig aanwezig te zijn. Deze groep is hoofdverantwoordelijkheid voor het herschrijven van de doelen en is ook betrokken zijn bij professionaliseren van collega’s.
We werken bij dit alles samen met instanties als Centrum voor nascholing Suriname (Cenasu), de inspectie en de curriculumcommissie, om zo tot een breed gedragen en kwalitatief goed curriculum te komen waarbij leraren in staat zijn dit goed uit te voeren.
Hieronder staan enkele korte blogs ter impressie van onze werkzaamheden.