In navolging van afgelopen week hebben we ook deze dagen weer stappen gezet met de participanten. Daarnaast hebben we de afdeling curriculumontwikkeling verrijkt en hebben we met de directeur algemeen vormend onderwijs gezeten over de stappen voor de volgende periode.
Hoe maak je een formatief ontwerp écht betekenisvol? Vorige week zijn we met de participanten, in het kader van meer ontwikkelingsgericht onderwijs, begonnen met het werken aan goed formatief handelen. Deze week zijn we hiermee verder gegaan. Op basis van de leerdoelen van één periode, hebben de participanten stap voor stap gewerkt aan de verschillende stappen van leerflow. Zo hebben ze nagedacht over het verhelderen van verwachtingen, welke informatie ze wanneer en hoe tussentijds willen ophalen en wat dan steeds de vervolgstap is. Aan het einde van de bijeenkomst hebben de participanten met elkaar uitgewisseld en elkaar van feedback voorzien.
Ontzettend mooi om te zien hoe iedereen hier mee aan de slag is gegaan!
Ook zijn we weer verder gegaan met de afdeling curriculumontwikkeling, waarbij we in verschillende groepen hebben gewerkt aan een introductie van curriculumontwerp voor de nieuwe collega’s en een training over motivatie in het onderwijs en eveneens formatief handelen ontwerpen.
Tot slot hebben we met de directeur algemeen vormen onderwijs (Directeur AVO) en Onderdirecteur AVO gezeten over de stappen die we de komende maanden gaan zetten. Zo hebben we het gehad over het verder verrijken van de afdeling curriculumontwerp, het verder didactisch trainen van een kleine groep participanten en de inspectie en het examenbureau ondersteunen bij het beter structureren van hun werk aansluitend op de onze andere werkzaamheden.
Op naar de volgende bijenkomsten deze week!
⛰️ Ook hebben we de prachtige Brownsberg bezocht! Een weekend vol met hiken, slangen, spinnen, een hangmat, watervallen en ontzettend veel interessante verhalen. Wat een prachtig land! 🎋
Als Vernieuwenderwijs helpen we scholen en opleidingen te komen tot krachtig onderwijs. Dit doen we door diensten en producten te bieden op het gebied van visie, curriculumontwerp, toetsing en didactiek. Daarbij geloven we sterk in leren door ontwerp: als team werken aan een gedeelde taal en handelen door samen actief onderwijs te ontwikkelen, op basis van weloverwogen keuzes.