De Wijsneuzen – aflevering 30: Zelfregulatie ondersteunen als team

In de 30ste aflevering gaan Wessel en Linda, in gesprek met Dr Shyam Barr, opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe ondersteun je zelfregulatie als team?

Vorige podcast heb je kunnen luisteren naar het eerste deel van ons gesprek met Dr Shyam Barr, auteur van het recent verschenen boek ‘Educate to Self-Regulate‘. In dit tweede deel gaan we verder met hem in gesprek over hoe je als docent in je klas, maar vooral ook als team zelfregulatie kunt ondersteunen bij leerlingen en studenten. Zo stellen we hem onder andere de vraag: hoe zorg je nou dat zelfregulerend leren ingebed kan worden in de cultuur op school?

Veel luisterplezier met deel 2!

Meer weten

Lees dan deze artikelen of luister deze aflevering:

  • Podcastaflevering #29 – Waarom zelfregulatie (met Shyam Barr)
    In de 29ste aflevering gaan Wessel en Linda, in gesprek met Dr Shyam Barr, opzoek naar het antwoord op de vraag: waarom is zelfregulatie belangrijk?  Luister hier
  • Educate to self-regulate
    Het boek van Dr Shyam Barr voor het bevorderen van zelfregulerend leren. Barr put uit uitgebreide onderwijservaring, onderzoeksstudies en samenwerkingen met scholen om evidence-based strategieĂ«n te presenteren die zowel docenten als studenten op weg helpen naar levenslang succes. Het boek is opgedeeld in drie uitgebreide delen, waarin het eerst de basis legt van zelfgereguleerd leren, vervolgens de praktische toepassing in de klas behandelt, en tot slot leiderschapsinitiatieven bespreekt. Bekijk het boek
  • Zelfregulatie: waarom, wat en hoe?
    Veel scholen en opleidingen willen graag de zelfregulatie van hun leerlingen of studenten stimuleren. We zien dit vaak terug als Ă©Ă©n van de doelen wanneer scholen aan de slag gaan met bijvoorbeeld flexroosters of andere vormen van flexibilisering van het onderwijs. Maar doen we met de inzet van de verschillende interventies eigenlijk wel voldoende recht aan het stimuleren van zelfregulatie? In dit artikel wordt ingegaan op wat zelfregulatie wel Ă©n niet is en staan we stil bij wat we hieruit kunnen meenemen richting de praktijk. Lees meer

En bekijk ook zeker onze themapagina over zelfregulerend leren, met artikelen, boekentips downloads en meer!

Bezig met of geĂŻnteresseerd in programmatisch toetsen? Kom ontdekken hoe zelfregulerend leren een grote rol speelt binnen programmatisch toetsen op ons congres 25 september in Ede. Hier vind je meer informatie en kun je aanmelden.

image_pdfDownload artikel

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *